Безплатна доставка над  100лв
ИЗБЕРЕТЕ МАРКА АВТОМОБИЛ, МОДЕЛ И ТИП НА ДВИГАТЕЛЯ:
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN НОМЕР:
ТЪРСЕНЕ ПО НОМЕР НА АВТОЧАСТ:


Двигател


  • Автомобили
  • Товарни Автомобили

Двигател за AUDI
Двигател за BMW
Двигател за CHEVROLET
Двигател за CITROËN
Двигател за DAEWOO
Двигател за FIAT
Двигател за FORD
Двигател за HONDA
Двигател за HYUNDAI
Двигател за KIA
Двигател за MAZDA
Двигател за MERCEDES-BENZ
Двигател за MITSUBISHI
Двигател за NISSAN
Двигател за OPEL
Двигател за PEUGEOT
Двигател за RENAULT
Двигател за SEAT
Двигател за SKODA
Двигател за SUBARU
Двигател за SUZUKI
Двигател за TOYOTA
Двигател за VW
Двигател за ALFA ROMEO
Двигател за CHRYSLER
Двигател за DACIA
Двигател за DODGE
Двигател за INFINITI
Двигател за IVECO
Двигател за JEEP
Двигател за LADA
Двигател за LANCIA
Двигател за LAND ROVER
Двигател за LEXUS
Двигател за MINI
Двигател за PORSCHE
Двигател за ROVER
Двигател за SAAB
Двигател за SSANGYONG
Двигател за VOLVO

Двигател на автомобила, що е то двигател на автомобила, видове двигатели, експлоатация поддръжка и ремонт

Двигателят представлява устройство, чиято цел е да преобразува всякакъв вид енергия в механична работа. Двигателят е най-важната част от устройството на автомобила. Точно този елемент е източникът на механична енергия, която осигурява движението на автомобила.

Видове двигатели и класификация

Според вида на енергията на преобразуване:

  • ДВГ (двигател с вътрешно горене).Преобразува химическата енергия от изгарянето на горивото в механична работа.

  • Електродвигател.Преобразува електроенергията в механична работа. Горивните елементи или акумулаторните батерии са източник на електроенергия.

  • Хибридна силова установка.Това е система, която обединява ДВГ и електродвигател и осигурява паралелнната им или последователна работа.

Според структурата си ДВГ се делят на:

  • Газотурбинни.Основният механизъм за преобразуване на енергията в механична работа е газовата турбитна.

  • Бутални.Посредством коляно-мотовилковия механизъм топлинната энергия се образува в механична работа.

  • Ванкелови.Въртенето на триъгълния ротор в цилиндъра на специалния профил превръща енергията в механична работа.

Според типа гориво ДВГ се делят на:

  • бензинови;

  • дизелови;

  • газови.

Според начина на приготвяне на горивната смес ДВГ се делят на:

  • Карбураторни.Горивната смес се образува в карбуратора, представляващ елемент на системата за захранване, целта на който е подсигуряването на идеалното съотношение между въздух и течно гориво.

  • Инжекционни.Системата за впръскване на гориво посредством дюзи осъществява подаване на горивото непосредствено преди или в самата горивна камера на цилиндъра.

Според количеството и способа на разположение на цилиндрите ДВГ се делят на:

  • Редови.Цилиндрите са разположени в един ред.

  • Боксери.Цилиндрите са разположени в 2 реда, ъгълът между редовете е 180°.

  • V-образни.Цилиндрите са разположени в 2 реда, ъгълът между редовете по правило може да бъде от 45° до 120°.

  • VR-образни.Цилиндрите са разположени в 2 реда, шахматно. Ъгълът между редовете е 10°–20°. Представлява съчетание между редови и V-образен способ на разположение на цилиндрите.

  • W-образни.Цилиндрите са разположени достатъчно компактно в 3 или 4 реда.

Устройство и механизми в двигателя

  • Коляно-мотовилков механизъм.Под въздействието на силата на налягането на газовете той превръща възвратно-постъпателната работа на буталото във въртящо движение на коленния вал.

  • Газоразпределителен механизъм.В зависимост от типа на двигателя неговата цел е подсигуряване на навременно подаване на порция горивна смес или на въздух в цилиндъра, както и осъществяване на изпускане на отработени газове.

  • Охлаждаща система.Регулира температурата на двигателя и на неговите детайли.

  • Система за смазване.Подсигурява намаляване на процесите на триене между детайлите на механизма, охлаждането им, а също така осъществява отстраняване на продуктите на износването.

  • Захранваща система.Отговаря за приготвянето на въздушно-горивната смес и подаването и към цилиндрите, както и за отстраняването на продуктите на горенето от цилиндрите.

  • Запалителна система.Посредством електрическа искра осъществява възпламеняването на горивната смес в цилиндрите.

Поддръжка и експлоатация на двигателите

На работата на двигателя влияят изключително много фактори, като в какви условия се експлоатира, различни температурни режими и натоварвания, качество на горивото, качество на маслото, качество на работата на изпускателната система и много други. За да избегнете сериозни проблеми, е необходимо на всеки 7,5–15 хиляди километра да сменяте масло и филтри както и да направите преглед на всички основни системи и компоненти.

Изчистването на резервоара за гориво 1–2 пъти годишно ще осигури по-качествената работа на вашия автомобил. Освен това не бива да се пренебрегват пределните показатели за пробега на ремъка на ГРМ. Сменяйте ги на всеки 60 хиляди километра и няма да имате никакви проблеми. Следва да се обърне внимание на качеството на резервните части за двигателя и качеството на горивото. В този контекст желанието за икономия е наистина неуместно. Никой не е отменял елементарните правила за експлоатация: загряване на двигателя преди начало на движение, избягване на претоварване с неоправдано високи обороти, навременно извършване на техническо обслужване. Периодичната проверка на нивото на маслото и охлаждащата течност също ще ви спести много проблеми с двигателя.

Двигателя ви има повреда ако има следните симптоми

  • увеличен разход на масло;

  • увеличен разход на гориво;

  • наличие на ярко изразен цвят на отработените газове;

  • наличие на нагар по запалителните свещи;

  • нестабилна работа на двигателя;

  • понижаване на нивото на мощност на двигателя;

  • наличие на почукване, странични звуци и чрезмерна вибрация в работата на двигателя;

  • ниско налягане на маслото;

  • прегряване.

Какво причинява повредите в двигателя

  • некоректна работа на захранващата система;

  • износено състояние на мотовилковите и основните лагери;

  • наслагване на нагар по стените на горивните камери;

  • износено състояние на клапанните пружини;

  • нарушаване на херметичността на впускателната система;

  • наличие на утайка във впускателната система;

  • заяждане на клапаните;

  • замърсяване на охладителната система;

  • износено състояние на гилзите на цилиндрите;

  • некоректна работа на горивната система;

  • некоректна работа на газоразпределителния механизъм;

  • износено състояние на буталните пръстени и каналите за тях;

  • ниско ниво на компресия в цилиндрите.

Ремонтиране на автомобилен двигател

Сложността на устройството на двигателя и неговото взаимодействие с множество различни системи позволява при наличие на проблеми в работата на силовата установка да се направи замяна на необходимия детайл, а не на целия механизъм. Но същите тези фактори ако не го правят невъзможно, то поне достатъчно усложняват възможността за самостоятелно отстраняване на неизправностите. За качественото решаване на проблема е необходимо да се обърнете към специализиран сервиз. Квалифицираните специалисти бързо ще направят диагностика, ще определят причините за неизправността и ще решат проблема по най-добрия начин. Това се отнася както за незначителните неизправности, така и за основния ремонт на двигателя.

Защо да се доверя на Аутопартс-кънект за покупка на части за моят двигател?

Бързо и удобно можете да изберете необходимите ви части онлайн, директно от вашия дом

Разполагаме с богат избор на качесвени части от реномирани производители

Винаги се стремим да предлагаме най-добрата цена за най-високо качество

Удобни условия за доставка с куриер по избор в минимални срокове за доставка

Екипът ни разполага с богат опит в продажбата на авточасти и може да ви помогне по най-добър начин да иберете това което ви е необходимо