Комплекти съединител за над 30 марки автомобили
- Автомобили
- Товарни Автомобили
Съединител на автомобил, какви видове съединители съществуват, повреди на автомобилния съединител, поддръжка и ремонт на съединител
Съединителя в автомобила е част от задвижващата система на вашият автомобил. Той служи за съединяване на коляновия вал на двигателя с валът на трансмисията и предава въртящия момент от двигателя към задвижващата система. Автомобилният съединител е управляем съединител и се състой от маховик, задвижващ диск (още познат като феродов диск), притискателен диск и лагер на съединителя.
Най-важната част от триещият съединител е задвижващият диск, който предава въртящия момент от коляновия вал. Той се състои от метален диск, върху предната и задната плоскост, на който са залепени и захванати с нитове тънки дискове от специален фрикционен материал – феродо. Феродото (името му идва от фирмата, която първа го е създала) е изработено от азбест и месингови стружки, споени с пластмасови смоли.
То има голям коефициент на триене, който се запазва при висока температура – до 400 градуса по Целзий. Феродовият (задвижваният) диск се притиска силно към задвижващия (към маховика) от притискателния диск. Силата на притискане се създава от 6 – 8 големи пружини или от една централна такава. При различните автомобили има и различни видове съединители.
Начин на работа на автомобилния съединител
Съединителите трябва да са конструирани така че:
- Да създават силова връзка между задвижващия и изпълнителния механизъм.
- Да компенсират несъосността на съединяваните валове (несъосността може да се получи поради неправилен монтаж или неточна изработка).
- Да „гасят“ възникващите при работа трептения, тласъци и удари.
- Да предпазват елементите на задвижването от претоварване.
- Да съединяват и разделят бързо валовете или елементите.
- Да облекчават работата на машините.
- Да ограничават ъгловата скорост.
Изисквания към работата на съединителя
- надеждно предаване на въртящият момент
- да осигурява плавно и пълно включване
- пълно изключване
- въртящите се части да имат минимален инерционен момент
- добро извеждане на топлината от триещите се повърхности
- предпазване на елементите на трансмисията от динамичните натоварвания
- въртящите се части да имат добра уравновесеност (баланс)
- съединителят да има минимални размери и маса
- да има просто устройство и лесно техническо обслужване
Видове съединители:
Според принципите на действие съединителите за свързване на валове се делят на: механични, хидравлични и електрически. В електрическите и хидравличните се използва действието на електрическите (магнитни) и хидродинамични сили.Механични съединители:
Постоянни (неуправляеми, постоянно включени):
- Твърди съединители.
- Твърди „компенсиращи“ съединители – не съдържат еластични елементи.
- Еластични съединители – с метални и неметални еластични елементи.
Управляеми:
Съединители за включване и изключване – палцови и зъбни.- Триещи съединители – нормално включени и нормално изключени.
- Магнитни съединители
Самоуправляеми (автоматични):
- Центробежни – самоуправляеми по отношение на ъгловата скорост.
- Предпазни – самоуправляеми по отношение на предавания въртящ момент.
- Изпреварващи – самоуправляеми по отношение на посоката на въртене.
Защо да купя съединител от Аутопартс-кънект?
Бързо и удобно можете да изберете необходимите ви части онлайн, директно от вашия домРазполагаме с богат избор на качесвени части от реномирани производители
Винаги се стремим да предлагаме най-добрата цена за най-високо качество
Удобни условия за доставка с куриер по избор в минимални срокове за доставка
Екипът ни разполага с богат опит в продажбата на авточасти и може да ви помогне по най-добър начин да иберете това което ви е необходимо