Безплатна доставка над  100лв
ИЗБЕРЕТЕ МАРКА АВТОМОБИЛ, МОДЕЛ И ТИП НА ДВИГАТЕЛЯ:
ТЪРСЕНЕ ПО ШАСИ / VIN НОМЕР:
ТЪРСЕНЕ ПО НОМЕР НА АВТОЧАСТ:


Задвижване на колелата


  • Автомобили
  • Товарни Автомобили

Задвижване на колелата за AUDI
Задвижване на колелата за BMW
Задвижване на колелата за CHEVROLET
Задвижване на колелата за CITROËN
Задвижване на колелата за DAEWOO
Задвижване на колелата за FIAT
Задвижване на колелата за FORD
Задвижване на колелата за HONDA
Задвижване на колелата за HYUNDAI
Задвижване на колелата за KIA
Задвижване на колелата за MAZDA
Задвижване на колелата за MERCEDES-BENZ
Задвижване на колелата за MITSUBISHI
Задвижване на колелата за NISSAN
Задвижване на колелата за OPEL
Задвижване на колелата за PEUGEOT
Задвижване на колелата за RENAULT
Задвижване на колелата за SEAT
Задвижване на колелата за SKODA
Задвижване на колелата за SUBARU
Задвижване на колелата за SUZUKI
Задвижване на колелата за TOYOTA
Задвижване на колелата за VW
Задвижване на колелата за ALFA ROMEO
Задвижване на колелата за CHRYSLER
Задвижване на колелата за DACIA
Задвижване на колелата за DODGE
Задвижване на колелата за INFINITI
Задвижване на колелата за IVECO
Задвижване на колелата за JEEP
Задвижване на колелата за LADA
Задвижване на колелата за LANCIA
Задвижване на колелата за LAND ROVER
Задвижване на колелата за LEXUS
Задвижване на колелата за MINI
Задвижване на колелата за PORSCHE
Задвижване на колелата за ROVER
Задвижване на колелата за SAAB
Задвижване на колелата за SSANGYONG
Задвижване на колелата за VOLVO

Задвижване на колелата или силово предаване на автомобил, полуоски, карета, лагери и главини.

Какво е полезно да знаем за полуоските и каретата на полуоските?

Карето на полуоска на задвижващия вал извършва функцията на продължително предаване на задвижващия момент към колелата. То се използва в системите за предно задвижване на леките коли и по-рядко при задно задвижване, а също и при коли със задвижване на всички колела с независимо окачване на задните колела.

Няколко съвета за експлоатация на каре на полуоска

Праветe визуална инспекция на маншона редовно. Средния живот на каре на полуоска е 80 000 – 100 000 километра пробег. Обаче, повреди на маншона могат значително да съкратят това време. Препоръчва се да сменяте маншона при откриване на малки повреди (драскотини, износване), а в повечето случаи на разкъсване на маншона се препоръчва да се смени цялото каре полуос.

Не излагайте карето на полуоска на големи натоварвания, които могат да се случат при използване на автомобила в оф-роуд условия, приплъзване на колелата или в резултат на увеличаване на мощността на двигателя повече от препоръчителната.

Използвайте само висококачествени лубриканти.

За подмяна на маншона и крепителните скоби използвайте само висококачествени части избрани от каталог, в съответствие с вида каре на полуоска използвано във вашата кола.

Опитайте се да избягвате продължителния контакт на карето на полуоска с вода и други течности.

Какви причини за дефекти и повреди в полуоска и каре на полуоска мове да има? Признаци за наличието им.

Корозия или механични повреди на металните части на карето.

Те се случват поради навлизане на влага и прах в механизма поради разхерметизиране на маншона. Скърцане, тропане и свистене от окачването, ако се чуват по-силно при завиване, са признак за такъв дефект.

Преждевременно износване на карето на полуоската.

Прекомерното натоварване на частта може да доведе до съкратяване на живота ѝ. Износването може да се прояви под формата на вибрации и свистене в окачването по време на движение на колата.

Износване и повреда на маншона.

Появата на пукнатини и разкъсвания в предпазния маншон могат да са в резултат от шофиране на автомобила в екстремни условия (оф-роуд, резки температурни промени и т.н.) или умишлено използване на нискокачествени материали. Този дефект може да се установи при визуална инспекция.

Лагер на главина, полезни съвети за експлоатация, повреди и диагностика.

Главините и лагерите на главините са една от основните движещи се части на автомобила и поемат солидни дози натоварване, което се осигурява не само от постоянното им въртене, но и от ударите по неравностите, които се пренасят и върху тях. Същевременно, поради близостта си до пътя, тези компоненти са изложени и на опасност от замърсяване, проникване на вода и т.н.

Затова главините се нуждаят от редовна поддръжка и проверка, които им осигуряват по-дълъг живот и по-голяма сигурност за вас и останалите части по автомобила. Много от симптомите за вероятно счупване на някоя част от главината могат да бъдат открити навреме, за да се избегне най-лошото.

Диагностика на лагер на главина, за какво трябва да следим и кога лагерът или главината са за смяна.

За да бъдете сигурни, че няма да имате неприятни изненади трябва да следите за следните признаци:

  • Стържещ, хъркащ шум от какъвто и да е вид в областта на колелата, е показател, че се е появил проблем, който незабавно се нуждае от внимание. 
  • Шумът от лагера за главина обикновено е правопропорционален на скоростта.
  • Виене при ляв или десен завой.
  • Кога трябва да се сменят лагерите на главините?

На съвременните коли лагерите са капсуловани и нямат гресиране, обслужване. Като му дойде времето, трябва да се сменят. Може да се каже, че се нуждаят от смяна в следствие на шума генериран от колелата, който се усилва, когато увеличавате скоростта и намалява, като завъртите колелото. Играенето на износеният лагер може да има разрушителен ефект върху спирачните дискове, спирачните накладки и в накрая, върху гумите.

Как се сменя лагерът на главината?

Смяната на лагера на главината изисква повдигане на автомобила, отстраняване на съответното колело и спирачки, т.е. спирачният апарат и спирачниат диск. След това се демонтира централната гайка на полуоската. Може да се наложи да използвате хидравлична преса, за да избиете лагера от главината. Новият лагер се монтира по обратния ред. 

Какво да имате предвид?

Тъй като пробегът на работа на лагерите е сходен, препоръчваме лагерите на една ос да бъдат сменени заедно, дори и само единия да е повреден. След смяната на лагера ако има нужда трябва да се регулира хлабината на лагера чрез гайката на главината. Не забравяйте винаги да използвате нова гайка и да я монтирате на място, според препоръките на производителя, т.е. чрез щифт или чрез огъване на част от втулката. Ако използвате една от все по-популярните самозаконтрящи се гайки, не забравяйте, че не трябва да се използва повторно.

Защо да купя полуоска, каре на поуоска, главина или лагер на главина от Аутопартс-кънект?

Бързо и удобно можете да изберете необходимите ви части онлайн, директно от вашия дом

Разполагаме с богат избор на качесвени части от реномирани производители

Винаги се стремим да предлагаме най-добрата цена за най-високо качество

Удобни условия за доставка с куриер по избор в минимални срокове за доставка

Екипът ни разполага с богат опит в продажбата на авточасти и може да ви помогне по най-добър начин да иберете това което ви е необходимо